תרבחו ותסעדו

לסעוד את המנה שיצרה השפית שנרצחה בנובה מול בית רה"מ ומאהל החטופים

צילום: איתמר גינזבורג

לנדוור - שדרות בן מיימון 1, ירושלים

לפני חודשיים נפתח בירושלים סניף של רשת 'לנדוור', ובאתי יחד עם נאוה רעייתי לבקרו. המיקום מפתה. בשכונת רחביה, בפינת בן מיימון עם עזה, מטרים ספורים מבית ראש הממשלה, והיום לצערנו גם מאוהל החטופים, שיחזרו במהרה בימינו.

המקום מחולק לאגף פנימי ולחצר ומי שבא עם עליונית קלה, ייהנה מלילות ירושלים הקרירים והנעימים.

המקום מציע שני תפריטים: תפריט בוקר משעה 8:30-12:00,  ואז מתחלף התפריט לתפריט צהריים וערב.

הכינה מנה למשחקי השף – ונרצחה בנובה

לפני שנציג את התפריט, נספר על עדיאל טויטו ז"ל. במקום מוצג רישום זיכרון של עדיאל טויטו שנרצחה בנובה בשמחת תורה 7.10.

עדיאל הייתה אמורה להציג בתכנית משחקי השף (ערוץ 13) מנה שבנויה על פריקסה מפורק עם נתחי סלמון צלוי, קוביות תפו"א, ביצה קשה, זיתי קלמנטה, אריסה, קרם לימון כבוש ופטרוזיליה - כל זה על מצע של קרקר עדשים כתומות. היא נרצחה שלושה ימים לפני הצילומים. לירז בלומנפלד, אחותה, היא מנהלת התפעול של רשת לנדוור, ובחרה להציע את המנה לסועדי הרשת. הצייר אביעד סייביץ' הכין את הרישום וכך הונצחה עדיאל. אנחנו אכן הזמנו את המנה (48 ₪) וכך השתתפנו בכאב המשפחה. המנה מקורית וטעימה מאוד!

שף הרשת הוא תומר עמדי, וכאן בירושלים מנהלת את המסעדה ריחן גיטר.

תפריט הבוקר מציע ארוחת בוקר זוגית עשירה מאוד (152 ₪) ועוד מנות בוקר כמו: ארוחת בוקר ליחיד (68 ₪), קפה ומאפה (28 ₪), קראנץ' שמרים (29 ₪), כריך בוקר (39 ₪) וטארט פרלינה אגוזי לוז (52 ₪). מספרים לנו שהלהיט הוא בנדיקט פלורנטין (65 ₪). אנו, שבאנו בערב, הבטחנו לבוא פעם נוספת ולהנות מתפריט הבוקר.

כבר כאן נציין שיש מנות לטבעונים, לצמחונים וללא גלוטן ואפילו את ארוחת הבוקר הזוגית אפשר לשלב במנות אלה עם מנות רגילות.

בחרנו את מנותינו מתפריט הצהרים-ערב, שמחולק לשישה פרקים: התחלות, סלטים, כריכים, פיצות, פסטות ודגים.

מההתחלות בחרנו חמש מנות. כולן היו מצוינות: הפוקאצ'ה (31 ₪) עשויה עבודת יד, דקה, משוחה בשמן זית עם מטבלים בצידה. אצבעות החלומי (45 ₪), הן מנת חובה, עטופות בפאנקו ומטוגנות כשלצידן מטבל איולי עגבניות. הוספנו בוסקטה סלמון מעושן (48 ₪) מנה טעימה של נתחי סלמון מעושן מוגשים על לחם דק ארוך שמכונה פלוט עם קרם אבוקדו, עגבניות שרי ובצל ירוק. הכל עם סלסה ורדה (רוטב מקסיקני ירוק חריף).

מיד נעבור לפרק הסלטים, אבל אנחנו עדיין בהתחלות. הוספנו סלט ירוקים מרענן (39 ₪) עם חסה לאליק, חסה קיסר, ארוגולה, תפוח עץ, צנוניות, פתיתי גבינת פרמז'ן ואגוזי מלך.

מנת הדגל – רוזלך

מי שפוקד את סניפי לנדוור יודע שמנת הדגל שלהם היא ה'רוזלך'. אלו מאפי בצק חמים ופריכים, עשויים עבודת יד ואפויים בתנור אבן. עוד נגיע בפרק הקינוחים לרוזלך המתוקים, אבל כאן, בראשונות, נהנינו מרוזלך ירושלמי לא מתוק (45 ₪). 8 רוזלך במנה, עם שמנת וגבינת לאבנה, בצל מקורמל, שמן זעתר וגבינת פרמז'ן.

הזכרנו למעלה את פרק הסלטים. מוצעים חמישה ואנו בחרנו בסלט חלומי (67 ₪). הסלט מצוין ועיקרו גבינת חלומי מטוגנת ופריכה.

מהמנות העיקריות הזמנו שתי מנות דגים ומנת פסטה אחת. נתחיל בפסטה. רביולי מסקרפונה (76 ₪). הכיסונים היו מצוינים. דקים וגדושים במילוי של קרם שמנת וגבינת מסקרפונה. אנו בחרנו ברוטב רוזה ואפשר גם לבחור ברוטב עגבניות.

מנות הדגים שבחרנו היו: סלמון (87 ₪) ולברק (102 ₪). יש עוד מנות לבחירה, שווארמה של דייגים (82 ₪) ופיש אנד צ'יפס (75 ₪). המנות שבחרנו היו מצויינות, צלויות בדיוק במידה. לכל מנה שהזמנו יש גם בחירה של תוספת. אנו בחרנו בקרעי תפוחי אדמה אפויים ובפירה עם חמאה (חובה). יש גם צ'יפס (תעשייתי) וסלט ירוק.

כמובן שבאי לנדוור לא מוותרים על הקינוחים. הקינוחים מיוצרים בביסקוטי, עם הכוונה ייחודית של לנדוור.

כבר כתבנו למעלה על הרוזלך שהוא קינוח חובה (52 ₪). מוצעים רוזלך עם קרמל או עם שוקולד, ואפשר לשלב. טעים ובשפע. עוד חטאנו בעוגת שוקולד איטלקית (47 ₪) נימוחה, ללא קמח, לידה כדור גלידה. משהו.

מוצעים יינות מיקב ירושלים (בקבוקים מ-136 ₪ עד 168 ₪ וכוסות מ-34 ₪ עד 42 ₪).

הקוקטיילים נרקחים ומיוחדים בסניפי לנדוור. אנו הזמנו שלושה: ג'ין מלפפון ונענע (44 ש"ח), ג'ין רסברי מיול על בסיס פירות יער וג'ין (44 ש"ח) ומרגריטה אננס (46 ש"ח).

יש מיצים נסחטים במקום ואל תוותרו על מיץ התפוחים עם סלרי וג'ינג'ר (23 ₪).

מוצעות גם מנות ילדים.

נהנינו מאוד, ולא רק אנחנו: התרשמותם של חברים מאלקנה, ברכה וצביקה לשם, שפגשנו בבית הקפה, היתה זהה לשלנו.

לנדוור רחביה, בן מיימון 1, ירושלים

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 8:30-22:00; יום ו' 8:30 עד הצהריים; מוצ"ש - סגור.

כשרות: רבנות ירושלים בד"ץ מהדרין

טלפון: 02-6428874

גישה לנכים: יש

שירותים: ניקיונם בסדר גמור

שירותי נכים: יש

נטילת ידיים: במבואה

חניה: כחול לבן (זהירות פנגו עד 18:00 ויש גם חניה רק לירושלמים)

מגרש חניה (אגרון).

תגובות