בעולם

קנצלר גרמניה באירוע לקהילה היהודית: "גרמניה תמשיך לספק נשק לישראל"

את הדברים אמר קנצלר גרמניה אולף שולץ לרבה הראשי של המבורג הרב שלמה ביסטריצקי במהלך כנס זיכרון לשבעה באוקטובר שערכה הקהילה היהודית בעיר.

קנצלר גרמניה אולף שולץ במהלך עצרת הזיכרון ל-7 באוקטובר בבית הכנסת הגדול בהמבורג.
צילום: דוברות הקהילה

"למרות שנשיא צרפת מקרון הודיע לאחרונה שצרפת תפסיק לספק נשק למדינת ישראל, אנחנו לא נלך בעקבות שכנתנו ונמשיך לספק לישראל את כל הנשק כפי שהתחייבנו לפני חודשים אחדים". את הדברים אמר קנצלר גרמניה אולף שולץ, בתשובה לשאלת רבה הראשי של מדינת המבורג שבגרמניה הרב שלמה ביסטריצקי בעצרת זיכרון ליום השנה לטבח שעשה חמאס בשבעה באוקטובר.

על פי עדותו של הרב ביסטריצקי, בתחילת העצרת שבה נכח קנצלר גרמניה הזכיר נשיא הקהילה היהודית פיליפ סטרישטז (Strichtz) בפני הקהל את דבריו של הקנצלר בחודש יולי האחרון שאמר כי "גרמניה סיפקה נשק לישראל והיא לא קיבלה החלטה להפסיק את משלוח הנשק", בעקבות הדברים, פנה הרב ביסטריצקי אל הקנצלר מול כל הקהל ושאל אותו 'האם עמדתו השתנתה בעקבות גילוי הדעת של נשיא צרפת?'.

"הקנצלר ענה לי במעמד כל הקהל הגדול שנכח בעצרת שעמדתו לא השתנתה ונשארה כפי שהייתה בחודש יולי", כך לדברי הרב ביסטריצקי.

קנצלר גרמניה אולף שולץ ונציגי הממשלה המקומית, יחד עם ראשי הקהילה בהמבורג. צילום: דוברות הקהילה

כאמור הדברים נאמרו בעצרת מיוחדת לציון מאורעות השבעה באוקטובר שהתקיימה בבית הכנסת הגדול בהמבורג, כשאל הקנצלר שכיבד את הארוע בנוכחותו התלוו שניים משרי הממשלה וכן ראש עיריית המבורג פטר טשנשר ונשיאת הפרלמנט של המבורג קארולה וייט.

מספר ימים לאחר מכן חזר שולץ על הדברים בפומבי גם מעל בימת הבונדסטאג במהלך דיון על הטבח הרצחני שבוצע על ידי החמאס בעוטף עזה ובסביבה. "ומי יודע," אמר הרב ביסטריצקי, "אולי הדבר קרה בעקבות האירוע המרגש בשבוע שעבר".

תגובות