מדיני

בלעדי: ראש מועצת השומרון פועל בארה"ב לבחירתו של טראמפ

בצל החשש מבחירתה של האריס, ראש מועצת שומרון יוסי דגן קיים חוגי בית בארה"ב עם יהודים ב'מדינות מתנדנדות' וקיים כנס ענק עם מנהיגים ופעילים אוונגליסטים, בדרישה מהם להעלות מוטיבציה לפעילות עבור טראמפ

צילום: דוברות

התחזקותה של קמלה האריס אל מול דונלד טראמפ במירוץ לנשיאות ארה"ב, הביאו את הנהגת יהודה ושומרון להגיע עד ארה"ב בכדי לסייע לטראמפ להיבחר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יצא בשבוע האחרון לארה"ב, לגייס תרומות, ובנוסף  קיים פגישות בקונגרס ובסנאט. במהלך הביקור קיים דגן חוגי בית בקרב רבנים ומנהיגים יהודים תושבי 'המדינות המתנדנדות' כדי להסביר להם את חשיבות הבחירה בטראמפ עבור ההתיישבות ביהודה ושומרון. בנוסף, השתתף דגן בכנסי ענק עם מנהיגים אוונגליסטים ופעילים מרכזיים בארגונים של קהל נוצרי ואוונגליסטי בטקסס, קרא להם להתגייס ולהגביר את המוטיבציה של אנשים לבוא להצביע באחוזים גבוהים ולסייע לטראמפ להיבחר למען ההתיישבות ביו"ש ומדינת ישראל.

בכנס ענק במדינת טקסס למנהיגים אוונגליסטים, פעילים וראשי ארגונים בטקסס, אמר דגן: "הבחירות בארה"ב קריטיות עבורנו, אזרחי ישראל, ובמיוחד עבור יהודים ביו"ש. אנחנו אחרי 4 שנים של לחץ ממשל ביידן והאריס. אם אתם רוצים לעזור לחלוצים הבונים את יו"ש, את ארץ התנ"ך, עליכם להיות פעילים בבחירות - כי אנחנו חייבים שינוי! אם נילחם יחד – ננצח!".

הבחירות בארה"ב – עניין של חיים ומוות למתנחלים

באחד המפגשים אותם קיים עם רבנים ובכירים בקהילה היהודית שבמדינת פנסילבניה, הסביר דגן לרבנים ומנהיגים בקהילות היהודיות במדינות המתנדנדות את חשיבות הבחירה בטראמפ. דגן דיבר על הפגיעה החמורה של ממשל ביידן-האריס בהתיישבות ביו"ש ובמדינת ישראל ואמר: "אני לא אזרח אמריקאי, אבל בשביל האזרחים שלי בשומרון הבחירות בארה"ב הן עניין של חיים ומוות. למה? בגלל הלחצים של ממשל ביידן והאריס נגד המחסומים הביטחוניים. אצלנו ביו"ש הערבים מחזיקים באלפי רובים לא חוקיים. אם לפני עשר שנים צה"ל היה מקים מחסום ביטחוני ובודק את המכוניות של הרשות הפלשתינית, היום עקב הלחצים של ממשל ביידן והאריס רוב המחסומים הביטחוניים נפתחו – כך שטרוריסט יכול לבוא, לירות עם האקדח שלו ביהודים ואחרי חמש דקות לחזור לכפר שלו ולשתות קפה. כמו כן הפעילו ממשל ביידן והאריס לחצים אובססיביים כנגד הבנייה החדשה ביהודה ושומרון. זה מגוחך, כי אין עם אחר עם קשר חזק ועמוק כמו הקשר בין עם ישראל וארץ ישראל. אם האנשים בארה"ב רוצים לעזור לחלוצים היהודים שבונים את ארץ התנ"ך ביהודה ושומרון – חייבים ללכת עם טראמפ. אם אתם רוצים לעזור לנו – בחרו בטראמפ".

המארח שהזמין את דגן למפגש אמר לנוכחים: "אני מעודד את כל הנוכחים, אלו שהיו בשומרון ואלו שלא. בביקורכם הבא לכו לשומרון, ואני אדאג יחד עם יוסי והצוות שלו, להסביר לכם את החשיבות הרבה של השומרון. בזמן המלחמה הנוכחית מובן, שרוב תשומת הלב הופנתה לדרום ולצפון, אבל יש גם אמצע למדינת ישראל – ואנשים לא תמיד מבינים עד כמה השומרון משחק תפקיד מכריע מבחינה ביטחונית".

תגובות