צבא וביטחון

עשרות ערבים תוקפים את לשכתו החדשה של ח"כ בן גביר

בשל אירועי האלימות כלפי יהודים בשכונת 'שמעון הצדיק', בן גביר הודיע כי הוא מעביר למקום את לשכתו. צעירים ערבים החלו לזרוק חפצים לעבר הלשכה, המשטרה עצרה חשוד אחד

תיעוד
צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

חבר הכנסת איתמר בן גביר העביר את לשכתו הפרלמנטרית לשכונת "שמעון הצדיק" (שיח' ג'ארח) בירושלים בעקבות אירועי תקיפת יהודים במקום על ידי ערבים. בתגובה למעשה החלו צעירים ערבים לזרוק כסאות ובקבוקי זכוכית לעבר ה"לשכה" ולצעוק: "כובשים, גנבים".

כזכור, לפני יומיים הודיע בן גביר כי בעקבות האירוע בו נפצעה אישה מאבנים שהושלכו לעבר ביתה ובמידה והמשטרה לא תטפל בנושא, יעביר את לשכתו לשכונה. "הכתובת מזמן על הקיר, סבל התושבים בשכונת שמעון הצדיק לא פוסק", מסר ח"כ בן גביר לפני יומיים. "יידויי אבנים, צעקות ואיומים. עכשיו יש גם פצועה מיידוי אבנים שפונתה לבית החולים. משטרת ישראל ומערכת המשפט חייבים להפנים שמדובר בקבוצת פורעים טרוריסטים צמאי דם ושטופי שנאת יהודים".

והוסיף כי "חייבים לנהוג ביד קשה ולהחמיר בענישה. רק הרתעה תביא להפסקת הטרור. אם המצב לא יטופל והמשטרה תגיע לעשות סדר, אקבע את לשכתי הפרלמנטרית במקום. אולי זה מה שישכנע את בכירי המשטרה להחליט שחייבים לעשות סדר ולפעול בשטח".

על אף זאת, אירועי האלימות והפגיעה ביהודים בשכונה נמשכו ועל כן קיים את דבריו והעביר את לשכתו. בעקבות כך החליט קצין הכנסת להצמיד לו מאבטח ולא להסתפק באבטחה המשטרתית.

ח"כ בן גביר מסר כי: "לא דמיינו לעצמנו שבישראל 2021 ילדים יהודים יפחדו להסתובב חופשיים ברחובות ירושלים, נשים יהודיות יחששו לצאת לריצה, ובתי יהודים יותקפו מידי בוקר וערב, אל מול עיני המשטרה שאיננה נוקפת אצבע. אני מגיע היום בשעה 19:15 לשכונה כדי לוודא שהמשטרה תתחיל לטפל במתפרעים, דמם של תושבי שכונת שמעון הצדיק אינו הפקר".

במהלך הערב החלו עשרות ערבים לתקוף את לשכתו של בן גביר בכיסאות ובקבוקי זכוכית שהיו במקום. שוטרי משטרת ישראל פועלים במקום.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות מחאה תוך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים וחפצים שהחלה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים בהשתתפות עשרות אנשים, פועלים במקום כוחות משטרה ומשמר הגבול על מנת להשיב את הסדר ולמניעת חיכוך בין מפרי הסדר לשאר דרי השכונה. עד כה נעצר חשוד אחד בגין הפרת סדר לאחר שנצפה מיידה אבנים. כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות במקום".

תגובות