מדובר בספר אשכנזי נדיר ויקר ערך, שנכתב במאה ה-19 בכתיבת סת"ם נוסח בית יוסף, מרהיבה ביופייה. לטענת בית המכירות הירושלמי טאג' מאהל, "למיטב ידיעתנו ולאור בדיקות ומחקר", זהו ספר התורה הזעיר ביותר בעולם, בשל מידותיו יוצאות הדופן: גובה הטקסט הוא 6 ס"מ בלבד (על יריעה שגובהה כאמור 7.6 ס"מ), ובו 264 עמודות, 42 שורות בכל עמודה, על 54 יריעות עור משובח, דק במיוחד אבל איכותי להפליא.
ניכר בספר התורה הזעיר שהוא כתוב בכתיבה מיוחדת במינה, יפה ואיכותית. הקלף תפור על גבי שני עצי חיים עשויים כסף ומקושטים בחריטת יד של אלמנטים צמחיים. לספר התורה המיוחד הזה נבנתה במיוחד קופסת עץ (ארון קודש) מרשימה, עשויה עבודת עץ איכותית משולבת בכסף. במרכז הארון גזר הצורף באותיות עבריות את הפסוק המפורסם "תורה צִוָה לנו משה מורשה קהילת יעקב".
ספר זה, עומד בקריטריונים ההלכתיים לכתיבת ספרי תורה, הן מבחינת החומר, הכתיבה, העמדת הטקסט והפרופורציה שלו על גבי הקלף.
ספרי תורה זעירים כאלו (ובדרך כלל גדולים יותר), הוזמנו על פי רוב לצורך ניידותם הקלה, של אנשים חשובים: יהודים בעלי מעמד, אם מצד עושרם, ואם מצד השראתם, כגון דמויות מופת רבניות: אדמור"ים חסידיים, ודמויות ציבור חשובות. זעירותו של ספר התורה הזעיר, אפשרה לבעליום לטלטל אותו עימו בכל עת, הן בנסיעות בעולם, והן במקרי גירוש ונדודים. למרות המאמצים לאתר את בעליו המקוריים, שהזמין ומימן את כתיבת הספר, אין כל מידע לגבי אישיות עלומה זו.
מומחי בית המכירות אומרים כי כתיבת ספר תורה זעיר כל כך, מצריכה מיומנות ומומחיות מיוחדים ביותר של כתיבת סת"ם, שאינה נחלתם של רוב סופרי הסתם בעולם. "למעשה, מעט מאוד סופרים מסוגלים להוציא תחת ידם עבודה איכותית ויוצאת דופן כזו".
עניין נוסף המייחד ומבדיל את ספר התורה הזה מספרי תורה אחרים, היא דקיקותו ואיכותו המיוחדת של הקלף, וכן כתיבתו הפרופורציונלית העומדת בתנאים ההלכתיים של יחס 3:2 של הגובה ורוחב הטקסט, כפי שמובא במסכת בבא בתרא (י"ד ע"א). עובדה זו מעמידה את ספר התורה המדובר באור מיוחד, ובכך שלמרות היותו קטן כל כך, איכותי כל כך, עדיין עומד הוא בתנאים ההלכתיים.