כלכלה וצרכנות

איך לבחור ספק אינטרנט סיבים

החלטתם שאתם רוצים לעבור לסיבים אופטיים, אבל לא יודעים באיזה ספק לבחור? בואו נעבור על המדדים השונים שמשמשים להשוואה ונבין מה חשוב לבדוק

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 10/08/24
  • 23:27
  • עודכן 10/08/24
צילום: Shutterstock

אור גרין

אין היום כמעט בית בישראל שלא עבר כבר לסיבים אופטימיים או שוקל לעשות זאת. הפריסה של תשתיות הסיבים האופטיים במדינה מתקדמת וספקי אינטרנט רבים מציעים כיום חבילות גלישה בחיבור לסיבים אופטיים. נשאלת אם כן השאלה - איך יודעים באיזה ספק לבחור? בכתבה זו נסקור  מספר מדדים שכדאי לשים אליהם לב על מנת לבחור את ספק אינטרנט הסיבים שיתאים לכם.

בדיקת היתכנות ופריסה

פריסת הסיבים האופטיים בישראל מתקדמת וחברות שונות פועלות לפריסת תשתיות באזורים שונים בארץ בעידוד ממשלתי. עם זאת, עדיין ישנם מקומות בארץ בהם הפריסה אינה מושלמת או שלא קיימת בכלל תשתית המאפשרת התחברות לסיבים אופטיים.

לפני שמחליטים על ספק אינטרנט לסיבים אופטיים, צריך ראשית לבדוק את היתכנות החיבור לאינטרנט סיבים . את הבדיקה ניתן לעשות דרך אתר משרד התקשורת או דרך אתריהם של ספקי התקשורת עצמם. אם יש סיבים אופטיים באזור, אך עדיין לא בכתובתכם, במיוחד אם אתם מתגוררים בבית פרטי, כדאי לברר את האפשרות להוסיף את הבית לתשתית הקיימת באזור. מבדיקה זו תוכלו להבין, ראשית, אם יש בכלל סיבים פרוסים בכתובת מגוריכם ושנית, אילו ספקי אינטרנט סיבים מציעים חיבור באזור וזמינים עבורכם.

מהירות הגלישה

ספקי אינטרנט סיבים מציעים חבילות אינטרנט עם מהירויות גלישה שונות. הצרכים של לקוחות שונים אינם זהים – דרישות מהירות הגלישה של זוג שזקוק לאינטרנט עבור צפייה בתכני סטרימינג יהיו שונות מדרישות של משפחה עם שלושה ילדים, שמכורים למשחקי מחשב או סדרות באיכות גבוהה, ובני הזוג עובדים מהבית.

בררו מה המהירות הנוכחית שלכם, נסו להבין כמה מכשירים ואנשים יהיו מחוברים ולאילו צרכים, ותבינו מה דרישות מהירות הגלישה שלכם. עם ההבנה הזו חפשו בין חבילות האינטרנט של הספקים השונים את המהירות הרצויה והשוו רק את אותן חבילות שמתאימות עבורכם.

עוד נקודה שחשוב לציין: כאשר מדברים על מהירות גלישה, לרב מדברים על מהירות הורדה של נתונים מהאינטרנט אל המכשירים הביתיים. עבור מרבית היישומים, זה כיוון התעבורה המשמעותי, לדוגמה בצפייה בתכני מדיה, גלישה באינטרנט או ברשתות החברתיות ושימוש בטלוויזיה חכמה.

עם זאת, ישנם שימושים שבהם מהירות ההעלאה גם חשובה, למשל כאשר מדובר בעבודה או לימודים מהבית. כאשר בוחרים חבילת אינטרנט סיבים, כדאי לשים לב גם למהירות ההעלאה המוצעת.

תנאי ההתקשרות

היום חלק ניכר מהחיים מתנהל ברשת והשבתה של האינטרנט, אפילו למספר שעות, מורגשת מאד. אתם לא רוצים להיתקע בבית בלי יכולת לעבוד, כי  האינטרנט התנתק ולא עונים לכם בשירות הלקוחות. בדקו את מוניטין החברה, זמני התגובה שלהם לתקלות וגם את תנאי ההתקשרות ואפשרויות הביטול או סיום ההתקשרות.

ערך מול מחיר

במהלך הבדיקות תגלו חבילות רבות זמינות, במחירים שונים. אל תתפתו לבחור תמיד את החבילה הזולה ביותר כיוון שייתכן שחבילה מעט יותר יקרה מגלמת אפשרויות שהערך שלהן נחוץ ועולה על ההפרש במחיר.

בדקו האם החבילה כוללת באנדלים שכוללים ערך מוסף: חבילות תוכן, שירותי דוא"ל או ענן, אבטחת מידע, קווי טלפון ועוד.

נסו לחפש גם עלויות נסתרות – האם הנתב כלול או יגבו מכם מחיר נוסף עבור השכרה? מה עלות לפתרונות הגדלת טווח הרשת האלחוטית בבית? האם הם נכללים בהתקנה? בכל הנוגע לשיקולים של מחיר, חשוב לדעת מה ההצעה כוללת, ולהבין אם מדובר בערך נוסף אמיתי עבורכם.

לסיכום

בחירה של ספק אינטרנט סיבים בימים אלו, בהם כמות החבילות והספקים הקיימים רבה, היא אינה בחירה פשוטה, אבל היצמדות למדדים שהצענו תעזור לכם לצמצם את הבחירה ולבסוף גם לבחור בספק וגם בחבילה הטובה ביותר עבורכם – זה שמציע את המהירויות המתאימות ביותר עם הערך המוסף שבאמת נדרש עבורכם. אל תתייאשו מריבוי האפשרויות, אינטרנט סיבים בהחלט שווה את המאמץ הנדרש.

תגובות