כלכלה וצרכנות

חולי אסתמה, החורף הגיע: קבלו מספר טיפים להתמודדות והקלה על הריאות בתקופת הקור

אסטמה היא מחלה כרונית המתאפיינת בדלקת ורגישות יתר בדרכי הנשימה. מצב זה גורם להתקפים של קוצר נשימה, שיעול, צפצופים ולחץ בחזה. ההתלקחויות נגרמות כתוצאה מגירויים כמו מזהמים באוויר, שינויים במזג האוויר, זיהומים ואלרגנים. אסטמה נגרמת משילוב של גורמים גנטיים ותרבותיים, והשפעתה על חיי היום-יום יכולה להיות משמעותית אם אינה מטופלת כראוי.

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 27/09/24
  • 10:10
  • עודכן 27/09/24
צילום: FREEPIK

תקופת החורף יכולה להיות מאתגרת במיוחד עבור חולי אסטמה, אך עם הכנה נכונה וצעדים פשוטים, ניתן להתמודד ביעילות עם הסימפטומים ולמנוע התדרדרות. שמירה על איכות האוויר בבית, הימנעות מחשיפה לזיהומים ותחזוקה נכונה של הבריאות באמצעות טיפול תרופתי ושתייה מספקת יכולים לעזור לשמור על בריאות הריאות במהלך החורף ולהקל על התמודדות עם התקררות וצינון. אם אתם חווים החמרה משמעותית בסימפטומים או תסמינים חדשים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי על מנת לקבל טיפול מתאים.

כך תישמרו בתקופת החורף מפני זיהומים בדרכי הנשימה

השתמשו במכשיר אדים -  בחורף, החום המרכזי והקירור עלולים לייבש את האוויר ולגרום להתייבשות רירית האף והגרון, מה שמוביל להחמרת הסימפטומים של אסטמה. השימוש במכשירי אדים יכול לשפר את איכות האוויר ולמנוע יובש יתר בדרכי הנשימה.

שמרו על חום הגוף - חשוב לשמור על חום הגוף באמצעות לבוש מתאים ועריכת פעילויות גופניות מתונות בתוך הבית. הימנעו מחשיפה למזג האוויר הקר, שמאיים להחמיר את התקפי האסטמה ולגרום להחמרה של הסימפטומים.

הימנעו מחשיפה לעשן ואלרגנים - בתקופת החורף, הימנעו מחשיפה לעשן סיגריות, כמו גם לחומרים אלרגניים כגון אבק או עובש שיכולים להחמיר את המצב. חפשו דרכים לשמור על ניקיון האוויר בבית כדי להפחית את התסמינים.

הקפידו על היגיינת הידיים - רחצו ידיים באופן תדיר, במיוחד לאחר מגע עם משטחים ציבוריים או אנשים חולים. חיידקים ווירוסים יכולים להוביל לזיהומים בדרכי הנשימה ולהחמיר את מצב האסטמה.

התחסנו - התייעצו עם הרופא לגבי קבלת חיסונים נגד מחלות חורף כמו שפעת ודלקת ריאות. חיסונים אלו יכולים להקטין את הסיכון לזיהומים שיכולים להחמיר את מצבכם.

שלושת הדברים שיקלו עליכם להתמודד עם התקררות וצינון בתקופת החורף

שימוש בעזרי חימום כמו קומפרסים חמים יכול להקל על תסמינים כמו כאבי גרון ולחץ בחזה. זה יכול גם לעזור להקל על השיעול ולהפחית את אי הנוחות. גם שתייה מרובה של מים, תה חם עם דבש ולימון, או מרקים יכולים לעזור לשמור על ריריות דרכי הנשימה לחות ולהקל על התסמינים של התקררות וצינון. נוזלים גם עוזרים לשטוף רעלים מהגוף ולתמוך במערכת החיסון. לא פחות חשוב כמובן, הוא הקפדה על טיפול תרופתי בפיקוח רפואי. שימוש בסטרואידים או תרופות נגד אסטמה הקפידו ליטול את התרופות שנרשמו לכם על ידי הרופא, כולל משאפים לסטרואידים או תרופות נגד אסטמה, כפי שנדרש. תרופות אלו יכולות לעזור לנהל את הסימפטומים ולמנוע החמרה של המצב.

למידע בנושא טיפול באסטמה והתמודדות בתקופת החורף, פנו לייעוץ רפואי - דוקטור יהודה שוורץ      

ועוד באותו עניין

תגובות