כיצד אחסון אתרים משפיע על SEO וכיצד לבחור את ספק האחסון הטוב ביותר עבור האתר שלכם
האם ידעתם שאיכות האחסון של האתר שלכם משפיע על תוצאות הקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש (SEO)?
לאחסון יכולה להיות השפעה גדולה על ביצועי האתר שלכם במנועי החיפוש, אבל הרבה מאוד פעמים אנשי קידום לא חושבים על איכות האחסון כחלק מאסטרטגיית ה-SEO שלהם. מדובר בטעות נפוצה - בחירה בשירות האחסון הנכון יכולה לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש, להקטין את שיעורי היציאה מדפים באתר ולהגדיל את כמות הכניסות שלכם, מה שבסופו של דבר יניב המרות לאתר.
מאמר זה מדגים כיצד אחסון אתרים משפיע על SEO וכיצד אתם יכולים לבחור את ספק האחסון המתאים לאתר שלכם.
לפני שנכנס לאופן שבו אחסון אתרים משפיע על קידום האתר במנוע החיפוש, בואו נדבר על למה בכלל כדאי לכם לדאוג לאופטימיזציה למנועי חיפוש מלכתחילה. יש לך הרבה דברים מאחורי הקלעים שצריכים לקרות על מנת לגרום להצלחת האתר שלכם - האם שווה להשקיע מספיק זמן ומשאבים בקידום אתרים?
התשובה הקצרה היא כן. קידום אתרים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכול לעשות כדי לשווק את העסק שלך.
למה?
ראשית, כי מנועי החיפוש הם המקום שבו נמצאים האנשים. כאשר מחפשים מידע על מוצר ספציפי שרוצים לקנות, 55% מהקונים פונים למנוע חיפוש. במילים אחרות, כבר ברגע זה יש אנשים שמחפשים בגוגל מוצרים כמו שלכם. SEO עוזר לכם להיכנס לתוצאות החיפוש שלהם בצורה אורגנית בתוצאות החיפוש הלא ממומנות.
אבל זה לא מספיק לכם להיות בעמוד השני של התוצאות או אפילו באמצע העמוד הראשון. רוב המחפשים לא גוללים כל כך רחוק. 28.5% מכלל המשתמשים לוחצים על התוצאה הראשונה של Google. המקום השני מקבל 15.6% מהתנועה, והשלישי מקבל 11%. המקום העשירי מקבל רק 2.5% לחיצות של מחפשים, וכמעט אף אחד לא מגיע לעמוד השני.
כיצד אחסון אתרים משפיע על SEO?
אחסון אולי לא הפרמטר המוכר ביותר של קידום אתרים, אבל הוא מרכיב חשוב מאוד אם לא החשוב ביותר. למה? כי כדי להפוך לתוצאת חיפוש מועדפת בגוגל, האתר שלכם צריך לתפקד טוב, וחברת האחסון שלך יכולה משפיע על כך רבות.
הנה כמה דרכים שבהן ספק האחסון שלכם יכול להשפיע על ביצועי מנוע החיפוש:
מהירות אתר וזמני טעינה
לקוח פוטנציאלי מוצא אתכם בגוגל ולוחץ על קישור של תוצאת החיפוש. כמה זמן לדעתכם הלקוח ימתין עד שהדף ייטען לפני שהם יקפצו אחורה ויבחרו תוצאת חיפוש אחרת?
אם אתם חושבים שהם ימתינו מספר שניות או יותר, ייתכן שאתם מעריכים יתר על המידה את הסבלנות שלהם.
זמני טעינה מהירים מגדילים את הסיכוי שמבקר באתר יבצע רכישה. לאתר שנטען בשנייה אחת יש יחס המרה גבוה פי שלושה מאתר שנטען בחמש שניות. מחקר על נתוני אתרים ניידים מצא ששיפור של 0.1 שניות במהירות האתר גרם לקונים להוציא כמעט 10% יותר הזמנות.
זמני השבתה של השרת
אף אחד לא רוצה שהאתר שלו ייפול.
אתם בטח כבר מבינים שזמן השבתת השרת יעלה לכם בכסף. אםה תפספסו מכירות פוטנציאליות בזמן שהאתר מושבת. והדבר גם משפיע על המוניטין שלכם - אם לקוח מגיע לאתר שלכם בזמן שהוא מושבת, הוא עלול לתפוס את האתר שלכם כלא אמין ולא לחזור אליו יותר.
השבתת השרת משפיעה גם על SEO. אם מנוע חיפוש סורק את האתר שלכם כשהוא מושבת, אתם עלול לקבל ביטול זמני של האינדקס שלכם (תוצאת החיפוש שלכם תיעלם לגמרי זמנית). ידוע שגוגל סורק אתרים בתדירות נמוכה יותר אם הוא חווה השבתה מצדכם, וזה לא טוב לקידום האתר שלכם בכלל.
כל אתר יכול לחוות מעט זמן השבתה, אבל אתם רוצים למזער זאת כמה שניתן. קחו לעצמכם ספק אחסון שמבטיח לכם זמני אוויר מעולים ויכול להתחייב על כך שזמן השבתה של השרת תהיה בעיה נדירה עד כלא קיימת כלל.
מיקום שרת האחסון
כשאתם בוחרים ספק אחסון אתרים או אחסון וורדפרס, בדקו היכן ממוקמים שרתי החברה.
שרתים הממוקמים קרוב יותר לקהל שלכם יציעו מהירויות טעינה טובות יותר, וזה חשוב מאוד לקידום האתר שלכם במנוע החיפוש. המיקום יכול גם להשפיע על תקנות אחסון הנתונים שעליכם לעמוד בהן. זה חשוב עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש מכיוון שאי תאימות עלולה להוביל להשבתה כפויה.
גורם נוסף המבוסס על מיקום הוא שם הדומיין שלך (שאינו חייב להיות מסופק על ידי חברת האחסון שלכם אבל לעתים קרובות נוטים לרכוש את שם הדומיין מספק האחסון). גוגל אישרה שכל תוספות הדומיינים הגנריות שוות מבחינת SEO - אתה יכול להרגיש חופשי לבחור בכתובת עם סיומת -.pizza ולא ב-.com אם זה עובד עבור העסק שלכם גוגל לא מפלה אתרים בהתאם לסיומות בכתובת האתר.
הרחבות הקשורות למדינות ספציפיות לאומת זאת, זה סיפור אחר. אם אתם משתמשים בדומיין עם סיומת co.il, למשל, Google תמקד את האתר שלך לקהל בישראל. סביר להניח שזה ישיג ביצועים טובים יותר במנועי חיפוש באותה מדינה מאשר במדינות אחרות.