זה לא כל כך נעים לראות “אולם” סגור…. קיבלתם הזמנה לאירוע, התגנדרתם, כתבתם צ’ק שמן ועשיתם דרככם לעבר האולם, אולם מוכר במרכז הארץ, כבר הייתם בו בכמה וכמה אירועים של הציבור שלנו.
אתם מגיעים לאולם, חושך, אין אף מכונית בחניה שקט דממה.
התבלבלתם בתאריך?!
אתם שולפים בחשש את ההזמנה ומגלים שלא , אתם צודקים, זה התאריך וזה האולם.
מה מסתבר?…
ערב קודם החתונה הודיעו למשפחה שהאולם נסגר בצו משטרה, והאירוע עבר לאולם אחר.
לא צריך לתאר את עוגמת הנפש והלחץ הנוראי שהיה למשפחה ב -24 שעות הללו.
בעוד שבציבור הכללי, מפיק אירועים ומנהל אירוע אישי זה סטנדרט, בציבור הדתי לאומי התרגלו לעבוד בשיטת ה “סמוך” , סומכים על כולם, “יהיה בסדר”, “לא עובדים עלינו”, “אנחנו חברים של בעל האולם”, “כבר עשינו כמה אירועים….”, “את האירוע שלי רק אני מנהל”…
יש עשרות תקלות ושיבושים שיכולים להיגרם באירוע – החל משתיה שנגמרה בשולחנות ועד לשכוח את הכתובה בבית, אין לדודות מקום לשבת, הצ’ק של החברים הגיע לאירוע באולם השני, אין מספיק מלצרים, אין מספיק אוכל, הדוד של הכלה החליט שהוא רוצה לשיר עכשיו בקולו ‘הערב’ ואין מי שיעצור בעדו מפאת כבודו והקרבה המשפחתית.
חשוב גם לזכור שאת האירוע מנהלים ברוב המקרים 2 משפחות, שלא תמיד רואים עין בעין את סדרי העדיפויות, ולמרות המטרה השמחה והמשותפת לא פעם נקלעים למאבקי כוחות ועוד…
אירוע דורש יכולת ניהול וחשיבה לפרטים. לא כולנו עומדים בקריטריונים, וגם אם כן אנחנו אמורים ליהנות מהאירוע של עצמנו ולא לעבוד בו! יש כ”כ הרבה דברים לעשות לפני האירוע במהלכו וגם בסיומו. התרגלנו לחלק תפקידים לחברים וקרובי משפחה בניהול האירוע, במקום לתת להם ליהנות, לאכול ולשמוח אתכם.
תכירו את אבישי נבו מפיק אירועים בציבור הדתי לאומי, בדגש ומחשבה על הפרטים הקטנים ביותר.
הוא לא מתיימר להיות אירית רחמים, ת’כלס בציבור הדתי לאומי בקושי יש אירועים בסדר גודל כמו שהיא מפיקה, אבל ההכרח במפיק בכל אירוע קטן או גדול הוא כבר טריוויאלי לחלוטין.
אבישי נשוי+6 תושב רבבה בשומרון – הוא המפיק אירועים החלוצי הראשון של הציבור הדתי. {ברית, בר/בת מצווה, אירוסין, חתונה}. ” חשוב להבין שעד היום לא היה כזה שירות בציבור שלנו, אנשים היו רגילים שהם עושים את זה לבד או ממנים מישהו מהמשפחה הקרובה.
אני מציע להם שירות חדש שמוריד מהם את כל העומס ומאפשר להם לשמוח באירוע שלהם.”
“יום האירוע זהו פרויקט בפני עצמו עם עשרות פרטים הדורשים תשומת לב. במקום שבעלי האירוע או קרובי משפחה יעבדו קשה במשך כל האירוע, לא ייהנו ולא יהיו עם האורחים והחברים שלהם, אני מנהל להם את האירוע. כך הם גם חוסכים כאב ראש והתעסקות מיותרת בעשרות פרטים וגם חוסכים כסף בכך שלא פותחים שולחנות רזרביים משלמים למי שלא צריך וכו. זה לא מספיק רק להזמין את כל בעלי המקצוע, צריך שמישהו יפקח עליהם ויוודא שאתם מקבלים את השירות ששילמתם עבורו במלואו”
במקרים רבים אבישי גם מתפקד כ״מגשר״ בין האינטרסים והפערים בין 2 המשפחות ומצליח ברגישות ובנחישות להביא אותם לעמק השווה.
למפיק חתונות בציבור הכללי שאינו מכיר את הציבור הדתי לאומי, יהיה קשה לתת מענה לדברים שרק מי שבא מהציבור יודע ומבין. אולמות שמעסיקים מנהל אירועים משלהם לא מבינים את הציבור הדתי לאומי לעומק, ולא יודעים לספק את המוצר המבוקש. לכן חייב ‘מישהו משלנו’ בניהול האירוע.
מה גם שביננו…. מפיק בציבור הכללי לוקח פי 2…. ואנחנו מחפשים להוזיל עלויות ולא להוסיף עוד הוצאות.
אתם בטח שואלים את עצמכם, בשורה התחתונה כמה התענוג הזה עולה?
אז ככה כמו בכל תחום, זה תלוי בלא מעט פרמטרים: גודל האירוע, כמות אורחים, היכן האירוע וכו’ .
חשוב שתדעו שכל תזוזה הכי קטנה יכולה לעלות לכם הרבה כסף או לחסוך לכם הרבה כסף,
לדוגמא: אירוע ביום ראשון הרבה יותר זול מכל יום בשבוע לעומת יום חמישי שהוא היום הכי יקר בשבוע. אירועים בצהריים {חתונות שישי וברית וכד’} מוזלים הרבה יותר.
כמות השולחנות למלצר – פרמטר של כסף.
בנוסף חשוב לבדוק את כל האישורים שיש לאולם – כן גם אם זה אולם מוכר והייתם בו בכמה אירועים.
יש עוד המון טיפים ונקודות חשובות לשים לב אליהן…
לכן רצוי כדאי והכרחי שיהיה לצידכם מפיק אירועים ביום הגדול שלכם.
אז לא משנה איפה ומתי – שיהיה במזל טוב!