הכנסות חברת "אל על" ברבעוון השלישי של 2024 הסתכמו בלמעלה ממיליארד דולר, הריוח הנקי הגיע ל-187 מיליון דולר והתפוסה במושבי המטוסים הסתכמה באחוז שיא של 94% - אלה הם חלק מהישגי החברה ברבעון השלישי של שנת 2024 למרות ובהקשר להמשך מלחמת "חרבות ברזל" כפי שמסרו השבוע מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה וסמנכ"ל הכספים ינקלה שחר.
בהרחיבה את הדיבור על התמודדות החברה עם אתגרי המלחמה, אמרה המנכלי"ת גננסיה בין השאר: ״חברת אל על פועלת במתכונת חירום כבר יותר משנה, כאשר מטרתנו היא להבטיח שהשמיים ביו ישראל לעולם יישארו פתוחים. זהו מהלך חיוני להמשך הפעילות העסקית, הכלכלית והדיפלומטית במדינה. תעופה מהווה עורק מרכזי לחיים בישראל, ובשעה שיתר חברות התעופה הזרות טרם שבו לפעול, השוק ימשיך להיתקל באתגרים, וביקושי הנוסעים לא יתייצבו".
מנכ"לית אל על דינה בן אל גננסיה. צילום: גיא כושי ויריב פיין
יותר משנה עברה מאז אירועי השבעה באוקטובר ומפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'. וחברת אל על מחבקת את אנשי ונשות המילואים ואת בני משפחותיהם. כולנו מייחלים לשובם של כל החטופות והחטופים במהרה לביתם, ונושאים תפילה לשלומם ולבריאותם של משרתי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון.
גם ברבעון זה, וביתר שאת נוכח המציאות הביטחונית המשתנה והמאתגרת, ביטולי הטיסות המתמשכים מצד החברות הזרות ממשיכים לחייב אותנו להתמודד עם ביקושים חסרי תקדים ועם עודף ביקוש על היצע. על אף האתגרים, אנו פועלים כל העת לתגבור לוח טיסותינו ככל הניתן, תוך ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות.
אחוז התפוסה במטוסי החברה הגיע לנתון שיא - 94% לעומת 88% ברבעון המקביל אשתקד שקדם למלחמה
הישראלים מאשימים את אל על בניצול המצב
ישראלים רבים מאשימים את אל על בניצול המצב ה"מונופולי" כביכול, לרעת הנוסעים. אך בכל זאת ברבעון הנוכחי, בדומה לרבעונים הקודמים, אמרה המנכלי"ת, אחוז התפוסה במטוסי החברה (LF) הגיע לנתון שיא של כ-94%, לעומת כ-88% ברבעון המקביל אשתקד, מה שמייצג רמות ביקוש גבוהות במיוחד לטיסות החברה נוכח התקופה, בנוסף לביקושים שגרתיים של רבעון קיץ והחופש הגדול.
הודות למאמצים לתגבור לוח הטיסות ולאור רמת הביקוש יוצאת הדופן, היצע המושבים הזמינים (ASK) עלה בכ-15%. ההכנסה הממוצעת לנוסע לק"מ (RRPK) המשקפת את רמת המחיר הממוצעת לנוסע, עלתה בכ-16% ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ואף בשיעור נמוך יותר במחלקת תיירים.
החברה ממשיכה לנהל מדיניות מחירים מוקפדת, במסגרתה נקבעו מחירים אחידים לארבעה יעדים מרכזיים בעלי קישוריות גבוהה – לרנקה ב-199$, אתונה ב-299$, וינה ודובאי ב-349$ - מהם ניתן להגיע למאות יעדי המשך. הוצעו ליעדים אלה עשרות אלפי כרטיסים, והביקוש הגבוה בשילוב המחיר הנוח, הביאו לכך שמרבית הטיסות התמלאו מראש, מה שלא מאפשר להזמין טיסות ליעדים אלה בסמוך למועד ההמראה. ביתר היעדים של החברה נקבעו מחירי "גג" במחלקת התיירים, וזאת על מנת להבטיח רמת מחיר הוגנת גם בעת רכישת המושבים האחרונים. מחירי ה"גג" חלים גם בתקופות השיא ותקפים לחודשים הקרובים.
אל על מעדכנת מעת לעת מדיניות ביטולים ושינויים מקלה בהתאם לאירועים הביטחוניים, זאת במטרה לאפשר לנוסעים גמישות ואפשרות לביטול הכרטיס וקבלת שובר בשווי מלא למימוש עתידי או ביצוע שינויים ללא דמי שינוי. בנוסף, החברה האריכה את תוקף השוברים שהונפקו בתקופת המלחמה בשנה נוספת, וכן ממשיכה להעניק הטבות למשרתי צה"ל בסדיר ובמילואים, ונרתמת לסייע למחזיקי צו 8 המבקשים לשוב לארץ לטובת גיוס למילואים. החברה ממשיכה גם בביצוע פעולות לסיוע במאמץ המלחמתי, בין היתר באמצעות תרומות לעמותות שונות ובאמצעות הפעלת טיסות החילוץ מאמסטרדם, בהיקף של מיליוני שקלים.