כלכלה וצרכנות

ביטוח חובה מותאם לנהגים צעירים

איך להתאים את תהליך רכישת פוליסת הביטוח לצרכי נהגים צעירים, ואיך לבחור חברת ביטוח שתיתן להם את כל מה שהם זקוקים לו? כל המידע כאן

  • תוכן שיווקי
  • פורסם 06/12/24
  • 13:21
  • עודכן 24/12/24
צילום: Shutterstock

אם יש מכנה משותף אחד לכל ההורים בישראל - ללא הבדל של מיקום גיאוגרפי, חתך סוציואקונומי, רמת השכלה וכד' – הוא נעוץ כנראה במידת הרצינות שהם מייחסים לחינוך ילדיהם בנוגע לזהירות בדרכים. כשהילדים גדלים והופכים לנהגים בעצמם, נדמה שאי אפשר להפריז בכמות האזהרות שהם מרגישים צורך לתת להם, שכן הצורך לשמור עליהם מכל פגע רק גדל.

כחלק מאותו מאבק בלתי נגמר, אפשר לציין גם את חשיבות ביטוח החובה לרכב - אותה פוליסה שהחוק מחייב אותנו לרכוש לפני היציאה הראשונה לכביש. למעשה, בניגוד לפוליסות אחרות מעולם הרכב (ביטוח צד ג' וביטוח מקיף), ביטוח החובה הוא היחיד שקיים כדי להגן על הנהג, שאר הנוסעים ברכב וגם הולכי הרגל, במקרה של פגיעה פיזית.

אם יתר הפוליסות בעולם הרכב נוצרו כדי לפצות כספית נזקים שנגרמו לרכב עצמו מסיבות שונות, הרי שביטוח החובה נועד אך ורק כדי לספק מגן לנפגעים עצמם במקרה של תאונה. אבל השאלה החשובה היא - מדוע צריך בכלל ביטוח חובה מותאם לצעירים, אם ממילא מדובר בפוליסה שכל אדם בכל גיל חייב לרכוש? ובכן, התשובה לכך נעוצה בעובדה סטטיסטית מצערת: לנהגים צעירים יש מעורבות גבוהה יותר בתאונות דרכים, ביחס לכלל ציבור הנהגים. בנוסף, היות ומדובר בנהגים עם ניסיון מועט, פוליסת חובה מותאמת יכולה בהחלט לספק להם שקט נפשי וכלים ייחודיים להתמודדות עם אירועים בלתי צפויים.

החדשות הטובות בהקשר הזה הן שחברות ביטוח רבות בישראל כיום יודעות להציע פתרונות דיגיטליים מעניינים לנהגים צעירים המבקשים לרכוש ביטוח חובה, ולתפור להם חליפת הגנה ביטוחית המותאמת למידותיהם. בכתבה הבאה נסביר מדוע הגישה הדיגיטלית הזאת מתאימה כל כך דווקא למבוטחים הצעירים. בואו נתחיל.

חווית משתמש מותאמת

 חברת ביטוח שחשוב לה להתאים את עצמה אל הצרכים הייחודיים של נהגים צעירים בימינו, תהיה חייבת להציע חווית משתמש מתאימה – גם כשמדובר במוצר פשוט מסוג ביטוח לרכב. כיום, נהגים צעירים מצפים להתנהל מול חברות הביטוח בכלים דיגיטליים נוחים ומהירים, כדוגמת אפליקציית 9 של ביטוח 9. באפליקציית 9 יכולים המבוטחים ליהנות משקיפות מלאה בכל הקשור לתמחור הפוליסה, ואף לנהל את הפוליסה עצמאית באופן דיגיטלי בצורה פשוטה ויעילה. חשוב לזכור שאנחנו מדברים כאן על קהל שמורגל בתהליכים דיגיטליים מובנים בכל אינטראקציה מקוונת, שמצפה לליווי פשוט וברור, ובעיקר כזה שיחסוך לו זמן ואנרגיה.

הצעת מחיר דיגיטלית לנהגים צעירים

בבואה של חברת הביטוח להציג ללקוח הצעת מחיר לביטוח הרכב, היא משקללת פנימה נתונים הנוגעים לרכב המבוטח, כמו גם למי שאמור לנהוג בו. זה אומר שבנוסף לפרמטרים ברורים כמו השווי הנוכחי של הרכב, מערכות הבטיחות המותקנות בו וכד', יש משקל לא מבוטל גם להיסטוריית הנהיגה של הנהג. במידה והנהג הצליח להימנע ממעורבות בתאונות בשנים האחרונות, כמו גם מתביעות נגד חברת הביטוח שלו, הרי שהדבר יוכל לזכות אותו בהנחה במחיר הכולל של הפוליסה.

נהגים צעירים ללא ניסיון רב על הכביש, ככל הנראה גם יחזיקו בהיסטוריה ביטוחית נקייה – במקרה בו אכן נהגו באופן בטוח במהלך השנים הספורות בהן הם מחזיקים ברישיון נהיגה. בהתאם, חשוב שנהגים צעירים יוכלו לעדכן בקלות את חברת הביטוח שלהם בנושא זה, כך שיוכלו לקבל הנחה כחלק מתהליך רכישת הפוליסה. עם זאת, נהגים אלה גם רוצים להימנע מתהליך בירוקרטי מייגע מול חברת הביטוח, ורק רוצים לקבל הצעת מחיר מהירה ומותאמת לפוליסת הביטוח שלהם.

בדיוק בגלל זה, תהליך רכישת פוליסת הביטוח לנהגים צעירים צריכה להיות דיגיטלית, מותאמת, מהירה ושקופה – כפי שמציע ביטוח 9 ללקוחותיו. בהקשר זה חשוב להזכיר שלא ניתן לרכוש ביטוח חובה כמוצר נפרד, וכי בעת תהליך רכישת הפוליסה הדיגיטלית יש לבחור בין חבילת ביטוח הכוללת ביטוח חובה + ביטוח צד ג', לבין חבילה של ביטח חובה + ביטוח מקיף, בהתאם לצרכי המבוטחים כמובן. כך יוכלו הנהגים הצעירים להתאים את חבילת הביטוח לצרכיהם, גם מבחינת מחיר וגם מבחינת הכיסויים שחשובים להם.

ניהול הפוליסה לאחר הרכישה

כשזה מגיע לביטוחים בכלל, התרחיש האידאלי לשני הצדדים הוא שהאינטראקציה בין חברת הביטוח למבוטח תתקיים רק אחת לשנה, בעת חידוש הפוליסה. אלא שלעתים בכל זאת נדרש לבצע פעולות שונות במהלך השנה, כדוגמת עדכון פרטים אישיים או חלילה הגשת תביעה בעקבות תאונה. גם כאן, על מנת לחסוך את כאבי הראש בעדכונים כאלה ואחרים, חשוב מאוד שחברת הביטוח תציע ללקוחותיה הצעירים אפשרות לניהול דיגיטלי שוטף ופשוט של פוליסת הביטוח שלהם.

נהגים צעירים יצפו אף יותר לשירות מקוון ויעיל, שימנע מהם את הצורך להמתין למוקדי שירות טלפוניים, ויציע להם תהליך דיגיטלי המנגיש עבורם את כל מה שהם זקוקים לו על מנת לנהל את פוליסת הביטוח שלהם בקלות במהלך כל השנה. כאן בדיוק נכנסת לתמונה אפליקציית ביטוח 9, שמאפשרת לנהגים לעשות את כל הפעולות באופן מהיר דרך הנייד.

מענה מיידי במקרה של אירוע ביטוחי

בסופו של דבר, הציפייה של כל מבוטח (בכל תחום) היא לקבל מחברת הביטוח שלו את התחושה שהיא מלווה אותו לאורך כל הדרך בשגרה, וכמובן – שהיא תתפעל ביעילות ובמהירות את כל מה שנדרש ממנה בעת אירועים ביטוחיים. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בנהגים צעירים וחסרי ניסיון המתמודדים עם חוויות נהיגה ראשוניות ואתגרים ייחודיים על הכביש, ועלולים לחוש קצת אבודים במקרה בו יתקלו בסיטואציות מורכבות על הכביש.

כך למשל, חברת ביטוח 9 מציעה ללקוחותיה מענה מהיר בכל מצב, ובמיוחד בעת מקרה ביטוחי, לצד שירות מותאם לנהגים צעירים. בכך היא נותנת ביטחון למבוטחים חסרי הניסיון – לנהוג בבטחה לכל מקום.

אז איך בוחרים חברת ביטוח לנהגים צעירים?

כפי שכבר הבנתם, פתרונות דיגיטליים מתקדמים בעולם הביטוח לרכב הם כבר מזמן כמעט דרישת סף עבור נהגים צעירים. מדובר בשירות דיגיטלי שנועד לענות על צרכי הנהגים הצעירים בימינו, ולספק אלטרנטיבה עדכנית לתהליך המסורתי והמיושן של רכישת ביטוח לרכב. חברות ביטוח שהשכילו להציע פתרונות דיגיטליים חכמים וקלים לניהול הפוליסה של לקוחותיהן, הן בעצם חברות הביטוח המומלצות ביותר עבור נהגים צעירים.

כפי שכבר הבנתם, ביטוח 9 עונה על כל הדרישות של חברת ביטוח המותאמת לנהגים צעירים. ביטוח 9 מציעה למבוטחיה הצעירים תהליך רכישה מקוון מההתחלה ועד הסוף, כולל איסוף הטבות והנחות על הדרך, שקיפות בכל פעולה, והצעת מחיר משוקללת, הוגנת ומהירה. בלי משא ומתן מתיש ובלי התמקחויות.

לאחר הרכישה, המבוטחים יכולים ליהנות מאפליקציה ייעודית שבה יוכלו לצפות בקלות ובנוחות בכל המידע אודות הפוליסה, לעקוב אחרי מצב התביעה שלהם, להוסיף כיסויים בהתאמה אישית, או להתעדכן אודות התשלומים שלהם. כל זה בכמה נגיעות מסך פשוטות. במילים אחרות, פשוט להבין את הצרכים הייחודיים של נהגים צעירים, וחשוב לספק להם את השירות שיהיה הכי נוח להם. הכל כדי שיוכלו להתרכז במה שחשוב באמת: נהיגה בטוחה וזהירה שתחזיר אותם הביתה בשלום.

ועוד באותו עניין

תגובות