בעידן שבו הזמן הוא אחד המשאבים היקרים ביותר, כביש 6 הוא ללא ספק דבר שמסייע לכל אדם לנצל את הזמן שלו באופן מקסימלי ולהימנע מבזבוז זמן על עמידה בפקקים בלתי נגמרים. הנסיעה בכביש 6 היא ללא ספק חוויה מהירה ונוחה. מערכת הגבייה האלקטרונית של החברה מאפשרת לכל רכב לעבור בצורה מהירה בכביש, בלי לעצור, בלי להוציא ארנק ובלי להתמהמה. חשוב לדעת שמאחורי הקלעים, מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, אלגוריתמים חכמים ותחזוקה קפדנית של החברה. מדובר על שילוב מנצח של תשתיות, אנושיות וטכנולוגיה שגורם לכולנו להרגיש שהעתיד כבר כאן.
חברת דרך ארץ היא הזכיינית האחראית על הקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 6, הידוע גם כ"כביש חוצה ישראל". כביש זה, הראשון מסוגו בישראל המוגדר ככביש אגרה והוא משתרע לאורך כ-200 קילומטרים מדרום לצפון. הוא מציע נסיעה מהירה ורציפה בין מחלף שוקת בדרום למחלף סומך בצפון.
היסטוריה ופיתוח
דרך ארץ הוקמה בשנת 1997 וזכתה במכרז להקמת כביש 6 בשנת 1998. העבודות החלו בשנת 1999, ובמהלך השנים החברה הובילה את סלילתם והפעלתם של קטעים מרכזיים בכביש, כולל 102 הקילומטרים הראשונים בין מחלף שורק למחלף עין תות. החברה ממשיכה לפתח ולהרחיב את הכביש, עם תוכניות להוספת נתיבים ומחלפים לשיפור התנועה והבטיחות.
מאפייני הכביש
כביש 6 כולל 20 מחלפים, שתי מנהרות דו-כיווניות וכ-150 גשרים, והוא ללא ספק מציע נסיעה חלקה ומהירה. הכביש מתוכנן ככביש אגרה אלקטרוני, שבו החיוב מתבצע באופן אוטומטי באמצעות מצלמות וחיישנים, ללא צורך בעצירה בעמדות תשלום. מערכת זו תורמת לזרימת תנועה יעילה ומפחיתה עיכובים.
מחויבות לסביבה
דרך ארץ משקיעה משאבים רבים בהגנה על איכות הסביבה, כולל שיקום ופיתוח נופי, מניעת מטרדי זיהום ורעש, והקמת מעברים אקולוגיים לחיות בר. החברה זכתה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים בתחומי האיכות ושימור הסביבה, המהווים עדות למחויבותה לאחריות סביבתית.
שירותים נוספים
לאורך כביש 6 פועלות תחנות דלק ומתחמי שירות המציעים מגוון שירותים לנוסעים, כולל תדלוק, מזון ומשקאות. בנוסף, החברה מפעילה מרכז שירות לקוחות המספק מידע וסיוע למנויים ולמשתמשי הכביש.
הרחבות עתידיות
דרך ארץ ממשיכה לפתח את כביש 6 עם תוכניות להוספת נתיבים, מחלפים ושדרוגים טכנולוגיים, במטרה לשפר את חוויית הנסיעה, להפחית עומסי תנועה ולשפר את הבטיחות. בין הפרויקטים המתוכננים: הוספת נתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון למחלף עין תות, כאשר הנתיבים השמאליים החדשים ישמשו לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה.
כביש 6 הוא לא רק עורק תחבורה מרכזי, הוא סיפור הצלחה לאומי. מאז שנחנך, הוא חיבר בין פריפריה למרכז, קיצר זמני נסיעה, והפך לנכס אסטרטגי של התחבורה בישראל. בזכות החברה, הכביש מתוחזק ברמה גבוהה באופן רציף, וההתרחבות שלו צפונה ודרומה מסמלת חזון ארוך טווח: לא רק לאפשר תנועה מהירה, אלא צמצום פערים גיאוגרפיים, עידוד צמיחה כלכלית וחיבור בין קהילות ברחבי הארץ.
כל אדם יודע שנסיעה רצופה בפקקים יוצרת אי נוחות רבה ובעיקר מבזבזת לו זמן יקר. בכדי להימנע מפקקים ולהנות מנסיעה רציפה ונוחה באזורים שונים ברחבי הארץ, אין ספק שכדאי להשתמש בכביש 6. מדובר ללא ספק על פרויקט מתקדם ואיכותי שהופך את החיים של תושבי ישראל להרבה יותר קלים וכמובן מציע נגישות מצוינת לכל אדם שמעוניין להגיע לאזורים שונים בארץ גם אם הם רחוקים ממנו והוא מתקשה לנהל נסיעה ארוכה ברכב ולהתמודד עם תנאי הדרך.
דרך ארץ ממשיכה להוביל את תחום תשתיות התחבורה בישראל, עם מחויבות למצוינות, חדשנות ואחריות סביבתית, במטרה לספק לנוסעים חוויית נהיגה בטוחה, מהירה ונוחה.